Električna vozila v Sloveniji

Električna vozila v Sloveniji – nakup rabljenega vozila

Električna vozila v Sloveniji niso več nobena redkost. V letu 2021 je bilo v Sloveniji registriranih 1689 novih električnih vozil, kar je približno 3 odstotke vseh vozil. Če se odločate, da bi kupili katerega od njih, smo pripravili nekaj praktičnih nasvetov, s poudarkom na nakupu rabljenih vozil.

Električna vozila v Sloveniji
Vrste električnih vozil glede na vir energije.

Številni se odločajo za rabljena vozila

Podatki za letos kažejo, da smo na dobri poti, da v prodaji presežemo več kot 2000 električnih vozil v Sloveniji. Trg električnih vozil je tako v primerjavi z lanskim letom zrasel, a kot kaže smo v velikem zaostanku z zahodno Evropo, kjer je bilo lani od vseh vozil delež električnih vozil 9,1 %. Tisti Slovenci, ki se odločajo za nakup električnega vozila se največkrat soočijo z dvema problemoma. Prvi je strošek nabave novega vozila. Ta so se v zadnjem času podražila za deset do dvajset odstotkov. Prodajalci poskušajo rast cen balansirati z nekoliko boljšo opremo, a še vedno je potrebno seči globo v žep. Zato nekateri pogledujejo za rabljenimi vozili. Pri slednjih je zaradi mladega trga omejena ponudba, zato si pomagajo z uvozom iz tujine. Sploh posamezniki, ki bi želeli bolj atraktivno znamko.

Električna vozila v Sloveniji
V zahodni Evropi je bil lani delež na novo registriranih električnih vozil 9,1 %.

Če se odločite za rabljeno vozilo, bodite pozorni na baterijo

Strokovnjaki pravijo, da morate pri električnih vozilih bolj kot na število prevoženih kilometrov biti pozorni na število polnjenj baterije.

Večina proizvajalcev avtomobilov jamči za akumulatorje osem let ali 160.000 prevoženih kilometrov.

Če je vozilo to oznako že preseglo, obstaja verjetnost, da bo zmogljivost njegove baterije v primerjavi z novim avtomobilom slabša. Prav tako je pomemben podatek, ali je bilo vozilo polnjeno na hitrih električnih polnilnicah, ki z visokimi tokovi dodatno obremenijo baterijo, posledično se njena kapaciteta zmanjšuje. Zelo toplo podnebje tudi ne deluje dobro na akumulatorje. Litij-ionska baterija v vozilu iz Grčije ali Španije bo verjetno imela manjšo zmogljivost kot tista v vozilu nekje na severu Evrope. Zato, preden boste prodajalcu dokončno stisnili roko, le preverite stanje baterije. (Vir 2)

Pomislite tudi na električne polnilnice oziroma kje boste polnili električno vozilo

Pred nakupom električnega avtomobila je treba razmisliti tudi o lokalni polnilni infrastrukturi. Polnjenje lahko traja več ur, tudi pol dneva. Možnosti imate vsaj dve: javna polnilnica in domača električna polnilnica. Pri javni se ponoči pojavi vprašanje varnosti, morda tudi lokacije. Pri domači polnilnici pa načeloma dilem ne bi smelo biti, kajti na trgu so polnilnice za različne potrebe. Tudi če živite v večstanovanjski hiši (bloku), imate lahko domačo polnilnico, na kateri svojo identiteto dokazujete s kartico.

Koliko vas bo stala domača polnilnica za električna vozila?

Domača polnilnica za električna vozila ni več tako velik finančni zalogaj, kot je bil nekoč. Za standardne modele boste odššteli med 800 in 1500 evrov, lahko tudi več. Njihova dobra plat je, da so vremensko odporne, všečne na pogled, najnaprednejše pa imajo vgrajene »pametne naprave«, da bo polnjenje optimalno za vozilo in vaš dom.

Električna vozila v Sloveniji
Večina evropskih avtomobilskih proizvajalcev napoveduje, da bodo naredili popoln prehod na električno vozila do konca tega desetletja.

Preverite še preteklost vozila

Številka VIN omogoča pogled v preteklost vozila. Na spletu je veliko ponudnikov, ki to omogočajo. Po vnosu številke VIN vozila lahko potencialni kupci preverijo, ali je imelo vozilo kakšno nesrečo, se prepričajo, da število prevoženih kilometrov ni ponarejeno, preverijo, ali je vozilo ukradeno, in pregledajo zgodovino njegove registracije. Na ta način vam bo prihranjen prenekateri glavobol, nenazadnje pa tudi boljše pogajalsko izhodišče.

Razmišljajte dolgoročno, razmišljajte o sončni energiji

Če razmišljate o električnem vozilu, se vidi, da vam je mar za okolje in da razmišljate o prihodnosti. To tudi pomeni, da se zavedate, da na dolgi rok zmanjšujte lastne prevozne stroške. Te lahko še zmanjšate, če se odločite za lastno sončno elektrarno. To je zmagovalna kombinacija, saj postanete popolnoma neodvisni od cen električne energije na trgu. Z namestitvijo elektrarne boste energetsko samooskrbni, s popolnim nadzorom nad proizvodnim virom in z dolgoletnimi garancijami za nemoteno delovanje.

Električna vozila so prihodnost

Večina evropskih avtomobilskih proizvajalcev napoveduje, da bodo naredili popoln prehod na električno vozila do konca tega desetletja. To pomeni, da bodo električna vozila v Sloveniji postala slej kot prej stalnica. Poskrbite že danes, da bo prehod čim lažji. Razmislite o sončni elektrarni ali pa se že v bližnji prihodnosti odločite za električno vozilo. Pri Panheatu vam sicer ne bodo pomagali izbrati električnega vozila, so pa strokovnjaki za energetske rešitve, ki jih boste z nakupom tovrstnega vozila zagotovo potrebovali. Tudi če se v tej fazi odločite »zgolj« za električna kolesa. V svoji ponudbi imajo tudi postaje za polnjenje električnih koles in e-skirojev.

Najbolj prodajan model je bil volkswagnov ID.4

Najbolj prodajan model električnega vozila v Sloveniji v letu 2021 je bil volkswagnov ID.4. Zanj se je odločilo 217 kupcev, a pri tem je treba upoštevati tudi dejstvo, da ima Volkswagen najbolj razvejano prodajno mrežo v Sloveniji in da je bilo med njimi kar nekaj testnih vozil ID.4. Volkswagen je obenem tudi firma, ki je v Sloveniji nasploh prodala največ električnih vozil – še 152 vozil ID.3. Glede na število testnih vozil ID.4 strokovnjaki menijo, da nemara naslov najbolje prodajanega pripada Tesli 3, ki je zapeljal v garaže 215 kupcev. Pri Tesli so prodali še 31 vozil modela Y. Omenjena modela sodita v nekoliko višji cenovni razred, za katere vsi navdušenci nad električnimi vozili nimajo dovolj debele denarnice. Glede na svoje finančne sposobnosti jim je bližje Renault Zoe, ki so jih v letu 2021 prodali 190, Twinga Z.E pa 161. Hyundaijeva Kona je s 101 prodanim električnim vozilom v Sloveniji zasedla šesto mesto, sledi pa ji Kia Niro z 72 vozili. Poznavalce je presenetilo, da je Škoda prodala samo 131 modelov Enyaq (80,60 …), kar po njihovem mnenju kaže, da kupci znotraj razreda raje prisegajo na Volkswagen, kot na Škodo. Tudi bavarski lepotec BMW i3 je dosegel le 31 novih lastnikov. (Vir 1)

Vir (1): Citymagazine
Vir (2): MMC

Tags: No tags

Comments are closed.